De Club van HBB of PH

Iemand zei onlangs nogal spottend tegen mij ‘He jij hebt nu geen Huisje Boompje Beestje leven meer he.’ Ik dacht ja die persoon heeft gelijk, wilde mezelf al weer helemaal zielig vinden, maar toen dacht ik nee! Dat bepaald niet mijn state of happiness.

Ik heb weliswaar enkele weken geleden afscheid genomen van het huisje, het boompje en de beestjes (lees kruipend ongedierte). Het deed mij wel pijn om vaarwel te zeggen tegen een stuk van mijn verleden. Het was afscheid nemen en loslaten van meer dan alleen een huis. Het was ook afscheid nemen van dromen en verwachtingen. Aan de andere kant zet het ook weer deuren open voor nieuwe dingen om mijn leven binnen te wandelen.

Ja het HBB leven zoals wij daar vaak naar verlangen is mij ontglipt. Maar is dat werkelijk het eindstation van ons leven? Is dat HBB-leven het ultieme doel om te bereiken? Hoe dan voor de mensen die single zijn en daar helemaal happy mee zijn? Hoe dan met de mensen die geen kinderen willen? Is er dan iets mis met hun? Kunnen zij geen HBB-leven leiden?  

Nou wat mij betreft veranderen we de term HBB. Het ‘perfecte’ leven met je eigen huis, tuin, huisdier en natuurlijk een partner, is dat waar we naar moeten streven of is het doel om ten alle tijden gelukkig te zijn?

Voor mij is HBB maar een gevoel. Het komt er op neer dat je je echt thuis voelt waar je woont en dat je gelukkig bent. Een veilige haven, waar jij met de scepter zwaait. Al is dat alleen maar in de kamer waar jij slaapt (als je bijv.  een huis deelt). Ik heb misschien geen (eigen) huis meer, maar geloof mij zolang mijn kleine meid en ik samen zijn zullen wij altijd een HBB-leven hebben. Ik gebruik daarom liever de term PH, dat staat voor Presently Happy. Euhmmm kweet niet of presently een woord is maar het omschrijft wel dat ik ervoor kies om elke dag gelukkig te zijn.

HBB is een status en geloof me, een status kan zo veranderen en PH is een keuze. Mijn keuze om gelukkig te zijn en die keuze moet niet afhankelijk van externe factoren. Ondanks dat ik op dit moment door een enorme orkaan loop, kies ik ervoor om gelukkig te zijn. En ja…je kunt een HBB-leven hebben en gelukkig zijn, maar laat je HBB niet je geluk bepalen. Mijn PH keuze is ook niet altijd even makkelijk hoor. Ja soms wil ik de handdoek in de ring gooien en niet meer vechten, maar dan denk ik ‘Kom op meid. Zoek naar het mooie in deze dag.’ Euhmmm dat vind ik niet altijd, maar ik doe wel mijn best.


En voor de persoon die mij zo spottend kwam meedelen dat ik geen HBB leven meer heb…Wat wilde je nou eigenlijk zeggen? 

I am Patricia and I am Presently Happy

#whenessiesmiles


Mocht je vragen hebben of mij willen spreken, mail dan naar het onderstaande emailadres whenessiesmiles@outlook.com

Eén gedachte over “De Club van HBB of PH”

  1. En zo is dat! Het leven is te kostbaar en te kort om te blijven in een situatie die je niet gelukkig maakt. Het vergt veel meer moed om uit een situatie te stappen, dan om erin te blijven. HBB is geen status, ookal zijn er velen die dat wel zo zien. Ik ga nu ook door mijn orkaan, omdat ook ik heb gekozen voor PH. heel herkenbaar je blog and keep up the good work! Groetjes

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie